keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Saunasta inspiraatiota , Egypti

Saunan inspiroimana.. 

Me varattiin tänään Soikhiopään kanssa matka Afrikkaan. Tai itseasiassa olin ruokakaupassa kun se soitti että matkaa ois tarjolla.. Tuumasin että pistä kiinni minä tulen minne vaan. Ja näin kävi, en edes tiennyt minne lähdemme ennenkuin tulin kotiin koneelle. Mutta mitäs noista elämässä pitää olla jännitystä. Taidankin fiilistellä viime Afrikka annosta, Egyptiä teille.

Voin kertoa teille mukavan pikkutarinan uimisesta ja snorklaamisesta, kuva näyttää  ihan sille kun olisin tehnyt tätä aina ennenkin.. Kyllä... Tai sitten todellakin ei. 



Minun piti lähteä snorklaamaan muiden turistien kanssa koralliriuttoja ihastelemaan. Kävi ilmi että enhän minä poloinen osaa edes uida, ja siinä vaiheessa oli turhaa alkaa kellukkeita kyselemään kun olimme jo ties kuinka kaukana.

Halusin silti päästä näkemään koralliriutat. Noh ei hätää, kekseliäs opas keksi että minua hinataan muiden mukana köydellä ja oppaan avustuksella :D Voitte varmasti kuvitella ne hilpeät ilmeet kun minä marssin räpylät jalassa hienolla kumipuvullani rantaan lasit naamalla itsevarmin ottein .. Kunnes mulle laitetaan hinausköysi vyötärölle. Ei noloa ei. Tämän nolouden jälkeen saamme ohjeet miten snorkkelia käytetään ja kyllä sekin meni täysin putkeen.. Nielaisin merivettä naaman ja keuhkot täyteen ensimmäisellä kyykistyksellä mereen. Mietin että voi perkele kuolenko häpeään vai meriveteen. Eloon jäin tälläkin kertaa.

Pääsimme lopulta lähtemään suureen meriseikkailuun. Minä hinauksessa ja muut turistit hienoine laitteineen kuvaten merenpohjaa.. Kaunista oli meressä, harmi kun ei ole kuvaa missään minä kun en kyennyt edes pitämään köydestä kiinni kun pelkäsin hukkuvani. Tosin reissulta on tehty dvd- jota en ole koskaan kyllä itse nähnyt, enkä tiedä olisiko se hyväksi katsoa kyseistä pätkää.

Lopulta kaikki sujui hienosti, opas oli ihana ja piti hyvää huolta koko hinauksen ajan... Kunnes.. Niimpä tietysti jotakin piti vielä sattua. 

Minut hinattiin rantaan ja muut vielä polskuttelivat menojaan lähdin sitten omatoimisesti räpylöideni kanssa heilumaan pitkin rantoja ja olinkin loppuvaiheessa syvällä. Kurkistin lasien läpi merenpohjaan ja siellä se oli.. Jättiläisrausku katsoi minua ja minä sitä ja se oli hyvin kaunis ja huuuurjan iso.  Onneksi en tunkenut käsiäni lähemmäs vaan lähdin pois kun olin ensin tietysti "uinut" lähemmäs sitä..
Sain myöhemmin kuulla että jättiläisrauskut ovat vaarallisia. Ja niin lähellä kuin olinkin tätä upeaa luontokappaletta. Eräs tuttuni sanoi että siinä olisi ollut minulle kauneshoito ja ihan ilmainen kun olisin pikkuisen lähempää tuttavuutta tehnyt.

The jättiläisrausku kuvassa, @Pasi.T



Minä ja Fares oppaamme, lähdössä mönkijä safarille Saharaan




Suosittelen Pachaa jos käytte Sharm El Sheikhissä

Jos jotakin Egyptistä jäin mieleen niin nämä upeat karnevaali valot jotka olivat yökerhon yllä. 
Semmosia.. En tiiä loppuiko tämä inspiraatio tähän tais tyssätä kuulkaas :D Niinku ladon seinään.. Eli Adios lepidos minä painun nyt muille maille ja kuka tietää tulen huomenna kertomaan jostakin yhtä uskomattoman hienosta kokemuksestani elämässäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti